چطور از بوی نم فرش راحت شویم

دنبال روش‌هایی برای از بین بردن بوی نم فرش خواهید بود. برای از بین بردن بوی نم فرش روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

بوی نم فرش ممکن است به دلایل مختلف مانند شرایط آب و هوایی یا مشکلات ساختمان و… بوجود آیند در این صورت نفوذ رطوبت در فرش و ماندگاری آن سبب خواهد شد که قالی بوی نامطبوعی را به خود بگیرد و باید فورا به فکر از بین بردن بوی نم باشید وگرنه این بو برایتان آزاردهنده خواهد بود.

بهترین روش‌ها برای از بین بردن بوی نم فرش

بهترین روش‌هایی که برای از بین بردن بوی نامطبوع فرش حاصل از نم وجود دارد استفاده از روش‌های طبیعی و خانگی است چراکه این روش‌ها از دسترس‌ترین راه‌حل‌ها محسوب می‌شوند که هم هزینه بسیار کمتری دارند و هم از تاثیر فراوانی نیز برخوردار هستند. یکی از معروفترین و تاثیرگذارترین مواد جوش شیرین است. استفاده از اسطوخودوس نیز یکی دیگر از روش‌های موثر در از بین بردن بوی نم است که علاوه برداشتن عطر خوش، رایحه‌ای را به قالی شما خواهد داد. در این میان از تاثیر لیمو ترش نیز نباید غافل شد که در رفع بوی نم به شما کمک خواهد کرد.

جوش شیرین

چطور از بوی نم فرش راحت شویم

استفاده از جوش شیرین یکی از روش‌های رایج و در دسترس برای رفع بوی فرش حاصل از نم است که استفاده از آن بسیار آسان است. ابتدا بر روی بخشی از فرش که بوی نم می‌دهد کمی جوش شیرین بریزید، پس از آن با استفاده از جارو یا فرچه آن منطقه را مالش دهید و ۲۴ ساعت صبر کنید تا جوش شیرین بر روی فرش باقی بماند و سپس از جارو دستی به منظور جدا کردن جوش شیرین از سطح فرش استفاده کنید. سپس با یک دستمال نیمه مرطوب محلی که جوش شیرین ریخته‌اید، تمیز کنید.

در مرحله آخر باید از سرکه سفید استفاده کنید برای همین منظور یک قاشق غذاخوری از سرکه سفید را در داخل لیوان آب بریزید و مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به صورت اسپری بر روی فرش بپاشید و در حدود ۱۵ دقیقه منتظر بمانید و پس از آن از اسفنج و شامپو برای شستشوی فرش استفاده کنید تا اگر اثری از جوش شیرین و یا سرکه وجود داشته باشد از بین برود زمانی که این مراحل را با دقت و درستی انجام دهید بوی نم قالی از بین خواهد رفت و شما می‌توانید با خیال راحت و آرامش در منزل حضور داشته باشید.

لیموی معجزه‌گر

چطور از بوی نم فرش راحت شویم

یکی دیگر از روش‌های موثر برای از بین بردن بوی نم استفاده از لیمو ترش است، لیمو ترش سبب خواهد شد که بوی نم از بین برود. در این روش ابتدا لیمو ترش را نصف کنید و آن را بر روی لکه‌ها و محل تولید بوی نامطبوع قرار دهید با این کار باکتری‌هایی که مولد و عامل اصلی بوی نم هستد از بین خواهد رفت. برای اینکه از تاثیر لیمو‌ترش در از بین رفتن بوی نم فرش بهره‌مند شوید باید چند دقیقه منتظر بمانید. پس از آن می‌توانید برای شستشوی فرش اقدام کنید که در این صورت دیگر اثری از بوی نم فرش باقی نخواهد بود.

 

اسطوخودوس خوش‌بو

چطور از بوی نم فرش راحت شویم

یکی دیگر از روش‌هایی که برای از بین بردن بوی نم فرشتوصیه می‌شود استفاده از اسطوخودوس است. اسطوخودوس از جمله گیاهانی است که از رایحه بسیار آرامش بخشی برخوردار است و استفاده از آن علاوه بر اینکه بوی نامطبوع قالی را از بین خواهد برد سبب می‌شود که قالی شما رایحه مطبوعی را به خود بگیرد. برای استفاده از این گیاه در مرحله اول گل‌های تازه آن را به اندازه نصف پیمانه خرد کنید و در داخل هاون برزید و سپس شروع به له کردن آن کنید. در مرحله بعد باید به اسطوخودوس، جوش شیرین نیز اضافه کنید برای همین منظور یک پیمانه جوش شیرین را به آن اضافه کنید و به خوبی این دو را با هم مخلوط کنید.

در مرحله سوم ترکیب بدست آمده را بر روی قسمت‌هایی از دتسبافته که از آن بوی نم می‌آید بپاشید. پس از آن نیم ساعت تا یک ساعت منتظر بماند تا این ترکیب تاثیر خود را نشان دهد. جوش شیرین سبب خواهد شد که بوی نم کاملا از بین برود و اسطوخودوس نیز مکمل آن است و عطر خوبی را به قالی خواهد داد. اگر می‌خواهید این ترکیب تاثیر بیشتری را داشته باشید زمان بیشتری صبر کنید و سپس با جارو پاکسازی را انجام دهید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن