قول‌های وزیر پیشنهادی وزارت صمت به اهالی فرش

حمید حاجی پور

وزیر پیشنهادی وزارت صمت از توجه ویژه به مشکلات حوزه فرش خبر داد و گفت: فرش اعتبار کشورمان است و باید در زمینه تولید و تهیه مواد اولیه تلاش قابل قبولی داشته باشیم و اعتبار گذشته را به آن بازگردانیم.

سیدرضا فاطمی امین، وزیر پیشنهادی وزرات صمت دولت سیزدهم در گفت و گوی اختصاصی با سایت «گلچه» از نگاه ویژه این دولت به رفع مشکلات اهالی فرش گفت. وی در پاسخ به اینکه چرا دربرنامه ۴۴ صفحه‌ای خود حتی یک کلمه از «فرش» سخنی به میان نیاورده است، چنین گفت: «این برنامه در واقع کلیاتی از برنامه‌هایی است برای مانع‌زدایی و حمایت از صنایع. حتما بعد از گرفتن رای اعتماد نمایندگان مجلس به طور کامل به جزییات و بخش‌هایی که تاکنون مغفول مانده‌اند، خواهیم پرداخت.»

از فاطمی امین درباره افزایش سرسام‌آور مواد اولیه و کاهش تولید و در مقابل افزایش قاچاق فرش دستبافت افغانستان به ایران پرسیدم که برای حل این مشکلات چه راهکارهایی دارد. وی در پاسخ به این سئوالات عنوان کرد: «متاسفانه تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور خسارت‌های بسیاری به صنایع مختلف از جمله هنر-صنعت فرش زد و ما سعی داریم در کمترین زمان از چنین صنایعی حمایت کنیم. یکی از برنامه‌های من در این رابطه حمایت از بخش تولید و تهیه آسان‌تر مواد اولیه است. ما در شرکت فرش آستان قدس رضوی یا سامانه پیشه ۲۴ که زیرنظر آستان است تجارب بسیاری خوبی کسب کرده‌ایم و سعی خواهیم کرد با بهره‌گیری از تجارب فعالان و اساتید حوزه فرش، بستر مناسبی در زمینه تولید و صادرات فراهم کنیم.»

وزیر پیشنهادی وزارت صمت در پاسخ به اینکه برای تصدی ریاست مرکز ملی فرش که تنها متولی و سیاستگذار حوزه فرش دستبافت کشور است چه کسی را در این پست قرار خواهد داد، مدعی شد: «تا این لحظه نفر خاصی را برای این مرکز و حتی صنایع دیگر درنظر نگرفته‌ایم و انشاالله در طول هفته‌های آینده مدیران لایق، متخصص و کارآزموده‌ای را با مشورت دوستان انتخاب خواهیم کرد. برای مرکز ملی نیز با توجه به سطح دغدغه‌مندی‌های اهالی فرش در نظر داریم  فردی را در این مرکز بنشانیم که جزیی از خانواده فرش باشد، از فرش بداند و فرشچی‌ها هم او را  قبول داشته باشند تا بتواند به وضعیت این مرکز و امورات آن رسیدگی کند.»

فاطمی امین در پایان گفت: «کشور شرایط بسیار سختی را تجربه می‌کند و ما وظیفه داریم بتوانیم تا جایی که در توان‌مان است از صنایع مختلف حمایت کنیم و در زمینه فرش نیز حتما از طراحان و بافندگان و تولیدکنندگان و صادرکنندگان و همه کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند حمایت همه‌جانبه‌ای داشته باشیم.»

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن