حمایت از قالیبافی با حمایت ویژه دولت

دکتر فرح‌ناز رافع، رییس مرکز ملی فرش ایران در سفر استان گلستان برای بررسی موانع پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش با دکتر حق شناس، استاندار گلستان دیدار و گفت و گو کرد.
دکتر رافع ظرفیت استان گلستان را برای تولید و صادرات فرش ترکمن فوق‌العاده ارزیابی و عنوان کرد: این استان هنرمندان بسیاری در حوزه فرش دارد که برخی از آنها به دلیل مشکلات مالی برای تهیه مواد اولیه و ابزار از اشتغال باز مانده‌اند و باید برای وارد کردن آنها به چرخه تولید تسهیلات در اختیارشان قرار بگیرد.
وی در ادامه افزود: برای حمایت از قالیبافان و افرادی که در زمینه تولید فرش فعالیت دارند باید تسهیلات و امکانات ویژه‌ای در نظر گرفت و در این مسیر استانداری می‌تواند در کنار مرکز ملی فرش زمینه تقویت چرخه تولید نقش مهمی داشته باشد.
دکتر رافع با اشاره بر غنی بودن استان گلستان در زمینه تولید پیله ابریشم خاطرنشان کرد: توانمندی در تولید پیله ابریشم یکی از مصداق‌های اقتصاد مقاومتی است ولی متاسفانه کارخانه فرآوری این محصول به نخ ابریشم در استان کلستان وجود ندارد و باید با ارائه برخی تسهیلات از  سرمایه‌گذارن بخش خصوصی برای راه‌اندازی کارخانه‌های تولید نخ ابرشم و پشم دعوت کنیم.
دکتر حق‌شناس، استاندار گلستان هم با تایید اینکه ظرفیت‌هایی خوبی در این استان برای تبدیل شدن به قطب تولید فرش در کشور وجود دارد، گفت: استانداری و مسولان استانی آماده کمک به این هنر- صنعت هستند و تسهیلاتی هم در این زمینه آماده ارائه است. همچنین آمادگی داریم تا سوله‌های خالی شهرک صنعتی در گرگان و سایر شهرها را در اختیار تولیدکنندگان و کارآفرینان حوزه فرش بگذاریم.
وی ادامه داد: استان ما ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در بخش کشاورزی و سایر صنایع دارد ولی متاسفانه بخاطر نبود صنایع تبدیلی، بیشتر محصولات خام فروشی می‌شوند و ارزش افزوده‌ای برای استان ندارد. در زمینه تولید پیله ابریشم و تبدیل و فرآوری آن قول مساعد می‌دهم امکاناتی همچون زمین، تسهیلات ویژه را در اختیار کسانی قرار خواهم داد که بتوانند در این زمینه گامی اثربخش بردارند.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن