توهین رییس مرکز ملی فرش به هنرمند پرآوازه اصفهانی

توهین رییس مرکز ملی فرش به هنرمنده پرآوازه اصفهانی با واکنش بسیاری از اهالی فرش و هنردوستان روبرو شده است.

فرحناز رافع در جریان بازدید از غرفه‌های بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش در واکنش به سوال استاد اکبر مهدی‌ئی، طراح و تولیدکننده بنام و جزو مشاهیر معاصر فرش کشور که چه نظام مهندسی در زمینه تولید فرش از سوی مرکز ملی اندیشیده شده شروع به توهین به وی کرد.

فرحناز رافع در مقابل حاضران به استاد مهدی‌ئی و با صدایی بلند عنوان کرده اشتباه کرده است که نام او را برای قدردانی از مشاهیر فرش پیشنهاد داده است.

این در حالی است که استاد مهدی‌ئی ۶۸ ساله از طراحان مشهور فرش کشور است که بسیاری از بزرگان هنر از او به نیکی یاد می‌کنند. نام این استاد در کتاب طراحان بزرگ شیرین صوراسرافیل به عنوان یکی از طراحان بزرگ آورده شده است.

استاد مهدی‌ئی در مصاحبه با گلچه عنوان می‌کند: «من از ۸ سالگی در حوزه فرش فعالیت و ۵۲ سال است نقشه‌های فرش را طراحی می‌کنم و تاکنون سراغ ندارم که مسولی در واکنش به یک سوال منطقی چنین واکنشی از خود نشان بدهد. حق من است که بپرسم چرا اراهکاری برای نظارت و سیاستگذاری در زمینه فرش دستبافت از سوی متولی فرش اندیشیده نشده است

باید به این نکته اشاره کنیم که مطلبی تحت عنوان «یک تولید کننده و صاحب نظر در عرصه فرش/ کشور نیازمند نظام مهندسی تولیدفرش است» که مصاحبه با استاد مهدی‌ئی است در سایت مرکز ملی فرش به تاریخ ۸ شهریور سال ۹۸ منتشر شده است!

توهین رییس مرکز ملی فرش به هنرمند پرآوازه اصفهانی

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. پیرو این خبر باید بگم که من یک کارمند مرکز ملی فرش هستم
    این خانوم حتی جواب سلام همکارای خودش رو در نمایشگاه نمیده چه برسه به اینکه حتی یک آب دست بچه ها بده خلاصه قصه با ایشون دراز است

  2. بنده موضوع توهین را نمیدانم وسوال استاد بزرگوار وارجمند وپیشکسوت جناب آقای استاد مهدیی را فلذا ریاست محترم مرکز ملی باید اینرا بدانند که عنوانها اساتید نام آور رشته قالی ایران را بازار ودست اندرکاران این رشته تعیین میکند ولاغیر عنوانهای دولتی نمی‌تواند در مقابل عنوانهای وملی وفرا ملی و جهانی چنان ارزنده باشد .

  3. متاسفم برای مرکزی که به هیچ دردی نمی خورد. ایشان جز اینکه برای جامعه فرش هزینه تراشی می کند کاری دیگری بلد نیست. متاسفم برای وزیر که این خانم را که سوادی در این حوزه ندارند را هنوز در این مسولیت نگه داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن