برگزاری نمایشگاه فرش های آنتیک در شمال کالیفرنیا

نمایشگاه فرش های آنتیک در شمال کالیفرنیا هر سال در فصل پاییز و در متل کوچکی به نام «کاپری» در شهر سانفرانسیسکو برگزار می‌شود. ۴٠ شرکت‌کننده خبره و قالى باز از سراسر آمریکا و دنیا در شمال کالیفرنیا گرد هم می‌آیند و براى پنج روز نمایشگاه زیبایی از قالی های کهنه و عتیقه با سن بالاى ۱۰۰  سال در اتاق‌ها و راهروها برگزار می‌کنند.

طبق قوانین این نمایشگاه، هر شرکت کننده اجازه دارد قالی و قالیچه هایش را در اتاق خود به نمایش بگذارد و البته نمی‌تواند قالی یا قالیچه ای را با میخ به دیوار بکوبد و تخلف از این شرایط جریمه به همراه دارد.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه می‌توانند گذشته از فضای اتاق، از روی نرده بالکن قالیچه و گلیم هایشان را هم آویزان کنند. شب که می‌شود افراد حاضر که کم و بیش یکدیگر را می‌شناسند دور هم جمع می‌شوند و شروع می‌کنند به گپ زدن و از تجربیات و خاطرات خود می‌گویند.

برگزارکنندگان این نمایشگاه موظف هستند به محض اتمام ساعت کارشان قالی ها را از روی نرده‌ها جمع کنند و به اتاق خود ببرند. سال گذشته این رویداد جالب توجه به خاطر شیوع پاندومی کرونا برگزار نشد ولی امسال و از یکماه دیگر این نمایشگاه برای دوازدهمین بار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. گفتنی است نیمی از خرید و فروش این دستبافته ها بین خود شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد.

عکس و مطلب از دکتر خسرو سبحه از آمریکا

نمایشگاه فرش های آنتیک کالیفرنیا نمایشگاه فرش های آنتیک کالیفرنیا نمایشگاه فرش کالیفرنیا نمایشگاه فرش کالیفرنیا نمایشگاه فرش کالیفرنیا نمایشگاه فرش کالیفرنیا

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن