صادرات  ۷۵۰ میلیون دلاری فرش ترکیه به آمریکا

رییس شورای فرش فروشان ترکه اعلام کرده است در طول ۱۰ ماه گذشته بیش از ۷۵۰ میلیون دلار فرش از این کشور به قاره آمریکا صادر شده است که نسبت به مدت مشابه با رشد ۳۵ درصدی روبه‌رو بوده است.

صلاح‌الدین کاپلان، رئیس شورای فرش فروشان مجمع صادر کنندگان ترکیه «تیم» در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرده است به‌رغم شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان تولیدکنندگان فرش ترکیه در سال‌های اخیر موفقیت چشمگیری در زمینه صادرات کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فرش ترکیه به یکی از محصولات مهم در قاره آمریکا تبدیل شده گفت: صادرات فرش در ۱۰ ماه سال ۲۰۲۰ به این قاره در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴.۶ درصد افزایش یافته و به ۷۵۰ میلیون و ۵۳۷ هزار دلار رسیده است.

به گفته کاپلان فرش ترکیه در حال حاضر در بازار آمریکا به یک برند محبوب تبدیل شده است. هم اکنون تقریباً به هر منطقه از جهان صادرات دارد ولی آمریکا در صدر بازار صادرات آنها قرار دارد.

وی ادامه داد: بعد از ایالات متحده بیشترین صادرات فرش ترکیه به کشورهای عربستان سعودی، آلمان، انگلیس، عراق، مصر، امارات متحده عربی، لیبی، ایران و بلژیک انجام می‌شود. ما باید حضور خود در این بازارها را حفظ کرده و توسعه دهیم. هر چند دوران دشواری را سپری می‌کنیم ولی یقین دارم تولیدکنندگان فرش ترکیه با کمترین خسارت این دوره را پشت سر خواهند گذاشت.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن