زنان شیروانی تمایلی برای کار در کارگاه‌ های قالیبافی را ندارند

فرماندار شیروان می‌گوید فعالیت برخی از کارگاه‌ های قالیبافی این شهر مورد استقبال قالیبافان قرار نگرفته است.

امین رضا مرآتی در تشریح این خبر می‌گوید: طی سال جاری طرح ایجاد کارگاه های قالیبافی برای ایجاد اشتغال زنان شهرستان شیروان با همکاری مجموعه شرکت فرش ایران که زیرمجموعه موسسه ملل بود در این شهرستان اجرا شد. کارگاه های قالیبافی در دو منطقه حسین آباد و خانلق شیروان راه اندازی و دارهای قالی به آنجا منتقل و کارگاه شروع به کار کرد.

وی در ادامه می‌افزاید: اما بعد از گذشت مدت کوتاهی دیگر فعالیت در این کارگاه مورد استقبال بافندگان قالی در این منطقه قرار نگرفت که شاید یکی از دلایل آن کار در مزارع در فصل بهار و تابستان و نقد بودن دستمزد آن بوده است.

از سوی دیگر بیشتر بافندگان ترجیح می دهند تا کار بافت فرش را در خانه انجام دهند تا در کنار انجام این کار به سایر امورات خود همچون انجام کارهای خانگی، رسیدگی به فرزندان و … را نیز انجام دهند. بنابراین درصدد هستیم تا دارها را به داخل منازل بافندگان متقاضی برده و امر بافت فرش از منرل انجام شود.

به گفته این مقام مسئول تعداد دارهایی که باید در این کارگاه ها فعال می شدند حدود ۹۰ دار قالی بود که به داخل منازل برده می شود. علاوه بر آن طرح بافت فرش در زندان های شیروان را نیز با همکاری بخش خصوصی در حال انجام هستیم که این طرح مورد استقبال خوب زنان زندانی قرار گرفته است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن