دستیار ضرغامی، رییس جدید موزه فرش ایران

رییس موزه فرش تغییر کرد؛ خبری که اهالی فرش را اگر شوکه نکرده باشد به تامل واداشته است. فردی که جایگزین پریسا بیضایی مدیر فرش‌شناس موزه فرش شده متخصص فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و از یاران نزدیک عزت‌الله ضرغامی است.

بر خلاف روال اداری در  وزارتخانه میراث که مدیران و روسای موزه‌ها از سوی مدیرکل استان‌ها تغییر می‌یابند، با حکم علی دارابی، قائم مقام وزارتخانه سجاد نوروزیان بر مسند موزه فرش نشانده شد!

حکمی که با واکنش جامعه فرش و  انتقاد به این انتصاب یاد می‌شود. واکنش جامعه فرش به چنین انتصابی مبنی بر این است تغییر در مدیریت‌ امری عادی است و اگر برای اعتلا و پیشرفت و ترقی مجموعه‌ای صورت گیرد جای خرسندی هم دارد ولی چرا مدیری متخصص بدون هیچ تشریفات و دلیلی برکنار و فردی که هیچ تخصصی در فرش و‌ دستبافته‌ها ندارد با حکمی فوری جایگزین می‌شود؟

باید این سوال را پرسید آیا در رزومه سجاد نوروزیان، رییس جدید موزه فرش سابقه‌ای از تحقیق و پژوهش و حتی فعالیتی ولو چند روزه در حوزه فرش وجود دارد؟ با قاطعیت باید گفت متاسفانه خیر.

سجاد نوروزیان کیست؟

رزومه دقیقی از نوروزیان در دست نیست اما باید گفت او بیش از یک دهه است که جزو یاران نزدیک عزت‌الله ضرغامی بشمار می‌رود. یک منبع موثق که می‌خواهد اسمی از او در این گزارش برده نشود درباره سوابق او چنین می‌گوید: «نوروزیان با معرفی یکی از دوستان مهندس ضرغامی گهگداری به سازمان صدا و سیما می‌آمد و چگونگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به رییس وقت سازمان آموزش می‌داد و همین رفت و آمدها ارتباط وی با ضرغامی را قوی‌تر کرد تا جایی که جزو حلقه‌های نزدیک او به حساب آمد.

او مدیریت شبکه‌های اجتماعی ضرغامی را بر عهده دارد و دستیار  وزیر جدید است و این پست به خاطر خوش‌خدمتی‌ها نوروزیان به وی اعطا شده تا چند صباحی در این پست بماند تا با رزومه‌سازی   در آینده نه چندان دور در مناصب بالاتری قرار بگیرد.»

یادآور شویم نوروزیان با توجه به حمایت‌های ضرغامی در اوایل دهه ۹۰ تهیه‌کننده چند برنامه‌ تلویزیونی بوده است. از سوابق مدیریتی و اجرایی دیگر وی می‌توان به مدیریت دفتر آینده‌پژوهی کودک، طراحی نخستین شهربازی مهارتی حرکتی ایران و تحریر کتاب گل‌پروری اشاره کرد.

اما از اینها که بگذریم باید گفت قرار بود در دولت انقلابی افرادی سرکار بیایند که متخصص، جوان و با روحیه‌ای انقلابی باشند نه افراد غیر متخصص و وابسته به رانت. حالا باید برای موزه‌ای تخصصی که نخستین موزه فرش دنیاست نگران شد که رییسی برایش گماشته‌اند که نه تخصص و سررشته‌ای از فرش دارد نه با موزه و موزه‌داری قرابتی دارد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن