جای خالی سر مایه‌گذار برای پروژه «از پشم تا فرش»

خراسانی‌ها سال‌های سال است که چشم انظار سرمایه‌گذارانی هستند تا در پروژه از فرش تا پشم مشارکت کنند. پروژه‌ای که گویا قرار نیست محقق شود.

ساناز عباس‌پور، رئیس اداره فرش سازمان صمت خراسان شمالی گفت: پروژه از پشم تا فرش یکی از پروژه‌هایی است که به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی در این استان مورد تایید قرار گرفته است.

یکی از مهمترین مشکلاتی که فرش خراسان شمالی با آن مواجه است کمبود زیرساخت‌ها است به طوریکه این استان فاقد کارگاه ریسندگی، رنگرزی و … است.

خراسان شمالی یکی از قطب‌های تولید دام در کشور است اما پشم‌های چیده شده به علت نبود یک واحد ریسندگی به خارج استان فرستاده می‌شود، سپس مردم مجبور هستند نخ‌های مورد نیاز خود را از خارج استان تامین کنند.

عباس‌پور ادامه داد: در قالب این طرح باید سرمایه‌گذار در زمینه واحدهای تولیدی ریسندگی و رنگرزی سرمایه گذاری کند و در روند اجرای طرح مورد حمایت قرار گیرد اما تاکنون هیچ سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این واحدهای تولیدی سرمایه‌گذاری نکرده است.

وی به راه اندازی کارگاه‌های تولید فرش در استان در راستای اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و افزود: در همین رابطه سه کارگاه فرش در منطقه آذرسای بجنورد و خانقل و حسین آباد شیروان باید راه‌اندازی می شد.

مجتمع تولید فرش خانلق و حسین آباد شیروان راه اندازی شد و مجتمع فرش آذرسا هنوز راه اندازی نشده است. در حال حاضر واحد تولید فرش آذرسای بجنورد برای راه اندازی با مشکل دریافت تسهیلات مواجه است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن