با تو رفتگی فرش چه کنیم؟

با تو رفتگی فرش چه کنیم؟ تو رفتگی در فرش را چگونه می‌توانیم ترمیم کنیم؟ این سئوالی است که بسیاری از کسانی که فرش‌شان دچار فرورفتگی می‌شود در ذهن خود به دنبال پاسخ آن هستند.

اما چرا فرش دچار فرو رفتگی می‌شود. وقتی اجسام سنگینی همچون مبل، صندلی، میز وسط یا هر شی سنگین دیگری مدت زیادی روی فرش می‌مانند به مرور زمان جای آن روی فرش می‌ماند. پرز فرش به دلیل انعطاف‌پذیری که دارد وقتی وزن زیادی را تحمل می‌کند دچار شکستگی موقتی می‌شود و اگر این فشار طولانی شود موجب آسیب جدی به دستبافته می‌شود.

تو رفتگی فرش را چگونه برطرف کنیم

اما برای برطرف کردن این تو رفتگی که گاهی به ذوق‌مان می‌زند چه باید کرد؟ برای اینکه بتوان این تورفتگی‌ها را برطرف کرد بهتر است به نقطه‌ای که تو رفته است آب اسپری کنید تا کمی خیس شود، سپس با ناخن پرز فرش را ورز دهید. با این کار بخشی از تورفتگی جبران می‌شود و اسپری کردن آب را برای چندین بار ادامه بدهید و با ناخن به بازگرداندن پرز ادامه دهید. این کار باعث می‌شود پرز پس از مدتی به جای خودش بازگردد.

حواستان باشد مبل یا وسایل دیگر که سنگین هستند را دوباره در قسمت‌های آسیب دیده و تورفته قرار ندهید چراکه این کار باعث می‌شود قسمت تو رفته برای همیشه آسیب ببیند و این صدمه به تارها هم وارد می‌شود. برای اینکه فرش‌تان آسیب نبیند هر از گاهی فرش را جابجا کنید.

  • دقت کنید برای پیشگیری از تو رفتن نقطه‌ای فرش زیر پایه‌های مبل از ضربه‌گیرهای لاستیکی استفاده کنید.
  • هر یکماه یکبار فرش‌تا را با دقت بررسی کنید تا آسیب احتمالی ندیده باشد.
  • فشار پایه های مبل یا ناهارخوری یا وسیله سنگین در درازمدت آسیب جدی به فرش‌تان وارد می‌کند.
  • در صورت بازنگشتن تورفتگی فرش می‌توانید از مرمتکاران کاربلد بهره ببرید.
  • حواستان باشد فرش‌تان را به هر مرمتکاری نسپرید.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن