بازدید رئیس پارلمان سوئیس از زیلو و زیلوبافی میبد

زیلو و زیلوبافی میبد آنقدرها برای رییس پارلمان سوییس زیا و جذاب است که وی همراه با هیاتی متشکل از سفیر و سایر مقامات دیپلمات از کهن شهر میبد دیدن کردند. در این سفر که با محوریت آشنایی با هنر- صنعت زیلوبافی انجام شد هیات سوئیسی از شرکت تعاونی زیلوبافان میبد و موزه زیلو بازدید کردند و با تاریخ و ظرفیت‌های این هنر اصیل ایرانی آشنا شدند. بازدید از نارین قلعه از برنامه‌های دیگر این هیات در سفر به شهر جهانی زیلو بود.

باید به این نکته اشاره کرد که سفر به میبد در راستای تفاهم نامه همکاری بین مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مؤسسه فدرال مالکیت معنوی سوئیس انجام شد که در حاشیه مجمع عمومی سال ۲۰۱۹ امضا شده است.

هدف از این پروژه نشان دادن اهمیت نشانه جغرافیایی  زیلو و تاثیر آن در بهره‌مندی از منافع اقتصادی در ارتقای رقابت‌پذیری، تجاری‌سازی و ایجاد تأثیر مثبت بر توسعه اقتصادی هنر زیلوبافی است.

لازم به ذکر است پس از رقابتی نزدیک و چندماهه زیلوی میبد گوی رقابت را از رقبایش ربود و از بین رشته‌های مختلف صنایع دستی ایران برای همکاری ایران و سویٔیس در پروژه مالکیت معنوی انتخاب شد.

هدف از این پروژه نشان دادن اهمیت نشانه جغرافیایی و تاثیر آن در بهره‌مندی از منافع اقتصادی آن در ارتقای رقابت‌پذیری، تجاری‌سازی و ایجاد تأثیر مثبت بر توسعه اقتصادی  هنر زیلوبافی است. انتظار می‌رود با این انتخاب، زیلوی میبد از کمک‌های فنی پروژه در قالب برنامه‌ها و نشست‌های آموزشی و تبادل تجربه با متخصصان مجرب سویٔیسی و بین‌المللی در زمینه بهبود و ارتقای زنجیره ارزش نشانه جغرافیایی بهره‌مند شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن