چالش پیش‌روی برگزاری نمایشگاه فرش

برگزاری نمایشگاه فرش پس از کش و قوس‌های فراوان قرار است از اول شهریورماه تا روز هفتم این ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران شروع بکار کند، نمایشگاهی که برگزاری آن با اما و اگرهای بسیاری روبروست.

برخی از منتقدان عنوان می‌کنند به دلیل افزایش اجاره بهای غرفه‌ها و از طرفی شیوع ویروس کرونا و عدم تبلیغ آن از چند ماه پیش برگزاری این نمایشگاه با عدم استقبال مردم و تولیدکنندگان و تجار روبرو خواهد شد. از سوی دیگر آنهایی که چشم به برگزاری آن دوخته‌اند خواسته بجایی دارند و می‌گویند که کرونا زخم کاری بر شرایط اقتصادی آنها زده است و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند گره‌ای از مشکلات آنها باز کند.

ما در گلچه فرش برا محک زدن اینکه میزان استقبال مردم و فرش‌دوستان از نمایشگاه بیست و نهم به چه میزان است سئوالی در این زمینه مطرح و در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کردیم. سئوال این بود که «قرارست اول شهریورماه نمایشگاه بین‌المللی فرش دستبافت در تهران برگزار شود، با توجه به شرایط شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی در این نمایشگاه شرکت خواهید کرد؟» و ۴ پاسخ بلی، شاید، خیر و نباید این نمایشگاه برگزار شود برای آن معین کردیم.

جامعه آماری شرکت‌کننده در این نظرسنجی ۴۷۱ نفر بود که ۷/۱۵ درصد عنوان کردند که به نمایشگاه خواهند آمد، ۷/۱۲ درصد گزینه شاید را انتخاب کردند، ۷/۴۳ درصد یعنی بیشترین میزان به گزینه خیر رای دادند و ۸/۲۷ درصد نیز منتقد برگزاری چنین نمایشگاهی بودند.

نمایشگاه فرش 1400

با بررسی این نظرسنجی مشخص شد در مجموع ۷۱ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نمایشگاه نخواهند آمد. این آمار گویای این است که به احتمال فراوان گذشته از اینکه چه میزان از تولیدکنندگان و تجار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت یک پیام روشن دارد که استقبال مطلوبی از آن نخواهد شد.

از این آمار که بگذریم باید به پوستر طراحی شده و پر از ایراد بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستبافت اشاره کرد که در نوع خود عجیب است و گویی دست‌اندرکاران این نمایشگاه با عجله و با بی‌دقتی به دنبال فراهم کردن شرایط حضور اهالی و علاقمندان فرش هستند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن