چرا دانشکده فرش هریس تعطیل شد

دانشکده فرش هریس پس از ۱۵ سال فعالیت و آموزش و تربیت دانشجویانی بسیاری تعطیل شده و به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل شده است.

به گفته عبدالله میرزایی، معاون دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز علت این تعطیلی را نبود برخی زیرساخت‌ها برای میزبانی از دانشجویان غیربومی عنوان کرد.

میرزایی در تشریح این تعطیلی می‌افزاید: از سال ۸۴ این دانشکده در مقطع کاردانی دانشجو می‌پذیرفت و از سال ۹۲ و تمایل دانشجویان برای تحصیل در دوره کارشناسی، این مقطع هم راه‌اندازی شد و دانشجویان بومی و غیربومی تحویل جامعه فرش داد اما مشکلاتی همچون نبود امکانات و خدمات رفاهی همچون نبود مهمانسرا و اقامتگاه،  مشکلات رفت و امد همچون نبود تاکسی انگیزه دانشجویان را برای انتخاب این دانشکده برای تحصیل کاهش داد تا اینکه با خالی شدن ظرفیت صندلی‌های دانشکده از دانشجو این دانشکده هم رو به تعطیلی رفت.

وی، عدم استقبال دانشجویان بومی از رشته فرش در دانشکده هریس را از دیگر علل تعطیل بودن این دانشکده می داند و عنوان می‌کند طول سال‌های گذشته، بارها برای پذیرش دانشجویان بومی در این دانشکده فراخوان داده‌ایم که متاسفانه با عدم استقبال بومیان مواجه شده‌ایم.

اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که این دانشکده در طول چند سال گذشته تقریبا به حالت نیمه تعطیل درآمد تا جایی که از ابتدای امسال و با شدت گرفتن شیوع کرونا، با تصمیم ستاد مقابله با کرونای استان آذربایجانشرقی این دانشکده به نقاهتگاه ۶۰ تختخوابی برای بیماران کرونایی تبدیل شده است.

شهرستان هریس با ۸۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۸ کیلومتری شرق تبریز واقع است که به دلیل رونق قالی بافی در این منطقه و کیفیت و رنگبندی آن، در آذربایجان شرقی و ایران با فرش شناخته می شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن