فرصتی که از دست رفت!

چرا رییس اتحادیه فروشندگان فرش قم در حضور رهبر انقلاب و در تنها فرصت به دست آمده برای جلب نظر ایشان و دولتمردان نتوانست مشکلات اساسی و موانع بر سر راه تولید و صادرات این صنف را بیان کند؟ وی چگونه به عنوان نماینده جامعه فرش برای حضور و سخنرانی انتخاب شده است و … انتقاداتی است که از ابوالفضل صادقی در بین اهالی فرش می‌شود.

جمعی از کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها صبح دوشنبه ۱۰ بهمن‌ماه با رهبر انقلاب دیدار کردند. در ابتدای این دیدار تعدادی از کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند.

در بخشی از این دیدار، فرصت به جامعه فرش داده شد و ابوالفضل صادقی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان فرش قم به عنوان نماینده جامعه فرش پشت تریبون قرار گرفت. وی در چند دقیقه‌ای که به او داده شد ابتدا با اشاره به حمایت‌‌های مرکز ملی فرش در این صنعت و برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه به تربیت بافنده، ایجاد مراکز رشد و خانه‌های خلاق، برگزاری نمایشگاه‌‌های فرش و  پیگیری صدور سند مالیکت فرش پرداخت.

صادقی در ادامه برای جهش تولید صنعت فرش ۴ پیشنهاد را مطرح کرد که به ترتیب زیر است:

  • پیگری توسعه این صنعت به صورت زنجیره‌ای و حمایت مالی به منظور اشتغال پایدار
  • توجه و توسعه کشت قراردادی مواد اولیه مورد نیاز این صنعت همچون تولید ابریشم
  • سازمان‌دهی فعالان غیر رسمی این صنعت و به رسمیت شناخته شدن ستاد راهبردی فرش
  • استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان و زندانیان که این موضوع منجر به تغییرات فرهنگی می‌شود

و در نهایت دقایقی نیز به معرفی خود و فعالیت مجموعه‌اش پرداخت!

انتقاد به رییس اتحادیه فرش قم برای فرصت‌سوزی

بسیاری از اهالی فرش پس از انتشار سخنان ابوالفضل صادقی، رییس اتحادیه فروشندگان فرش قم در جمع کارآفرینان و تولیدکنندگانی که در حسینیه امام خمینی و در محضر رهبر انقلاب بودند به وی به دلیل ضعف در بیان مشکلات عدیده جامعه فرش انتقاد کردند.

پس از انتشار کلیپ چند دقیقه‌ای صادقی در محضر رهبر انقلاب نقدهای فراوانی به وی وارد شد که او چگونه به نمایندگی از جامعه فرش برای سخنرانی انتخاب شده است و چرا به جای بیان مشکلاتی همچون:

  • مشکلات و موانع صادرات
  • افزایش نرخ ارز، تورم و تاثیر آن در زمینه کاهش تولید
  • قاچاق سازمان‌یافته فرش افغانستان به ایران و کاهش تولید در کشور
  • مشکلات تحریم و منفعل بودن دستگاه دیپلماسی برای یافتن بازارهای جدید
  • عدم حمایت دولت از جامعه فرش
  • عدم حمایت از قالیبافان از جمله بیمه قالیبافی
  • و…

به مسائل حاشیه‌ای همچون حمایت از ستاد راهبردی فرش یا استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان و زندانیان پرداخته است. شدت این موج در شبکه‌های اجتماعی به ضعف رییس اتحادیه قم تا جایی پیش رفته است که حتی در بازار قم به این انتخاب اعتراض شده است.

بسیاری از دوستدارن و دلسوزان و دغدغه‌مندان حوزه فرش انتظار داشتند باید فردی برای این دیدار انتخاب می‌شد که بتواند درد و رنج و مشکلات و موانع تولید و صادرات را به خوبی برای رهبر انقلاب تشریح کند نه اینکه یک تاجر انتخاب شود که به مسائل حاشیه‌ای و تبلیغ از خود بپردازد!

گفتنی است پیگیری ما برای تماس با رییس اتحادیه فروشندگان فرش قم در این باره به در بسته خورد و وی پاسخگوی تماس و پیامک‌ها نبود که مستندات آن نیز موجود است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن