تلفیق سنت و صنعت در تابلوفرش بافی سردرود

تابلوفرش سردرود قطب تابلوفرش در کشور است و تنوع تابلوهای دستبافت که در این منطقه تولید می‌شود نشان از رشد روزافزون این هنرـ صنعت در این شهر دارد.
فرح ناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران در بازدید کارگاه متمرکز تابلوبافی سردرود عنوان کرد: بافت تابلوفرش درسردرود همراه با رشد و ترقی و از طرفی تلفیق سنت و صنعت و تکنولوژی همراه بوده و اکنون به قطب اصلی تابلوبافی مبدل شده است.
رافع در حاشیه سفر به آذربایجانشرقی از کارگاه‌های تابلو فرش‌بافی شهر سردرود بازدید کرد و در جریان رنگرزی و تکنولوژی‌های جدید در رابطه با تابلوبافی قرار گرفت.

تلفیق سنت و صنعت در تابلوفرش بافی سردرود

محمد مجیدی، مدیر کارگاه متمرکز تابلو بافی سردرود که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید موفق به سرعت بخشیدن به بافت تابلوفرش در کارگاه‌هایش شده است در معرفی این تکنولوژی گفت: ما در این شهر که قطب تابلوبافی کشور است به دنبال نوآوری هستیم و با استفاده از توان و دانش جوانان سردرودی که دستگاه‌های کدخوان رنگ را طراحی و ساخته‌اند به موفقیت‌های بی‌نظیری دست یافته‌ایم.
وی در تشریح سایر دستاوردهای نوین در عرصه تابلوبافی از جمله رنگرزی به استفاده از ۲۵۰ رنگ در بافت تابلوفرش اشاره کرد و گفت: در این چند سال تجربه‌های خوبی به دست آورده‌ایم و گذشته از اینکه توانسته‌ایم با رنگرزی‌های بی‌عیب و نقص به ۲۵۰ رنگ دست بیابیم و در کنار این موفقیت با در نظر گرفتن سلایق مشتریان، محصولات هنری زیبایی خلق و وارد بازار کنیم.

تلفیق سنت و صنعت در تابلوفرش بافی سردرود

دکتر رافع پس از بازدید از این کارگاه با تاکید بر اینکه می‌توان از تکنولوژی‌های روز دنیا برای اعتلای هنر- صنعت فرش و تابلو فرش در دنیا بهره‌ برد، عنوان کرد: بافت تابلو فرش درسردرود همراه با رشد و ترقی و از طرفی تلفیق سنت و صنعت و تکنولوژی همراه بوده و اکنون به قطب اصلی تابلوبافی مبدل شده است و ثبت جهانی تابلو فرش سردرود باید فرصتی باشد برای معرفی آن به بازارهای جهانی.

رییس مرکز ملی فرش در ادامه افزود: تابلوفرش بافی سردرود در دوره سوم انقلاب صنعتی خود موفق بوده ولی باید در دوره چهارم و استفاده از دانش روز دنیا از جمله نانو، بتواند عمر بافته‌های خود را به بالاترین حد برسانند و با چنین پیشرفتی که در این منطقه شاهد آن هستیم تولیدکنندگان تابلوفرش این شهر به این موفقیت دست پیدا خواهند کرد.

در پایان این سفر فرح ناز رافع همراه با شهردار و شورای شهر این شهر از مجتمع بزرگ مرکز تجارت جهانی تابلوفرش سردرود بازدید کرد و در جریان پیشرفت عمرانی و فعالیت‌های پیش روی این مجتمع قرار گرفت.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن