قدم‌رنجه سرکار رییس از تهران به تبریز برای افتتاح کارگاه پشم‌ریسی!

با دیدن این عکس از خانم رافع در قامت رییس مرکز ملی فرش ایران برای افتتاح کارگاه کوچک پشم‌ریسی در یکی از روستاهای تبریز ناخوداگاه به یاد نماینده سراب افتادم که چندی پیش سرویس بهداشتی مدرسه‌ای را در روستایی افتتاح کرده بود و البته مورد تمسخر و اسباب خنده بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

افتتاح سرویس بهداشتی مدرسه توسط نماینده سراب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

البته از قدیم هم گفته‌اند آدم‌های کوچک به آرزوهای کوچک می‌رسند؛ کسی که سرویس بهداشتی افتتاح می‌کند لابد حد واندازه‌اش همین است یا کسی که از تهران کلی راه را بر خود می‌خرد و در بحبوحه کرونا و سرمای آذربایجان برای افتتاح کارگاه «کلفت‌کشی» می‌رود حتما فرقی با جناب نماینده ندارد.

خب از اینکه چرا برخی از مسئولان ما در این شرایط بد اقتصادی به فکر رفتن به ماموریت‌های مثلا کاری و بیهوده هستند و بیت‌المال را اینگونه هدر می‌روند که بگذریم باید عقبگردی کنیم به یکسال گذشته. آن زمان فرحناز رافع، رییس تازه نفس و البته ناوارد مرکز ملی فرش دستبافت در بوق و کرنا کرد که به دنبال تقویت تامین زنجیره فرش و استفاده از استارت‌آپ‌ها و رفع تحریم‌ها و افزایش صادرات و … است؛ شعارهایی که هر از گاهی در مصاحبه‌های او با سایت‌های مختلف منتشر می‌شود.

خبری هم از آن پایانه تخصصی صادرات فرش دستبافت در زنجان نیست و همچنان در گمرک سه قفله است و فقط بنری با نوشته «پایانه تخصصی صادرات فرش ایران» از آن باقی است! رافع در افتتاح این گمرک گفته بود: «ما در این پایانه برای اولین بار در کشور نمایشگاه مجازی حوزه فرش را با عنوان iranyes راه اندازی کردیم که در آن ۶۰۰ تاجر خارجی به این پایانه متصل بوده و با صادرکنندگان فرش در این پایانه مذاکرات و معاملات تجاری انجام خواهد شد.» بهتر است سرکار خانم سری هم به این سایت بزنند و خبری از دستکم یکی از این ۶۰۰ تاجر خارجی بگیرند که کجا هستند و حال‌شان چطور است! به قول قدیمی‌ها به فکر نان باشیم که خربزه آب است.

باید گفت فعالیت‌های یکساله گذشته مرکز ملی فرش در همین حد است یعنی شعارگویی و دادن آمارهای خمره‌ای و در نهایت افتتاح کارگاه کوچکی در فلان روستا یا بریدن روبان نمایشگاهی که معلوم نیست چه زمانی افتتاح خواهد شد. در پایان نمی‌شود حرجی به کارنامه مدیر هلال‌احمری مرکز ملی فرش وارد کرد، با مدرک عربی و سابقه هلال احمر و ریاست بر تنها دستگاه متولی فرش دستبافت کشور شانس آورده‌ایم وی کارگاه پشم‌ریسی کوچکی را در فلان روستا افتتاح کرده‌اند نه سرویس بهداشتی!

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن