تقلب در تولید فرش ایرانی

حاجی‌دلیگانی، عضو فراکسیون فرش مجلس می‌گوید عده‌ای فقط تحریم‌ها و عدم انتقال ارز به کشور را بهانه می‌کنند، اما معتقدم که در این سال‌ها برخی از تجار ما عملکرد خوبی نداشتند و از طرفی، تقلب‌ در تولید فرش ایرانی صورت گرفت که شان ما را در بازارهای جهانی کاهش داد.

رییس مرکز ملی فرش ایران همچنین خبر داده تا قبل از تحریم‌ها، ۳۰ درصد از فرش ایران به آمریکا، ۱۲ درصد به آلمان و ژاپن صادر می‌شد، اما به دلیل اعمال تحریم‌ها در حال حاضر بیشترین میزان صادرات فرش ایران به ژاپن است.

سخنان رییس مرکز ملی فرش در حالی مطرح می‌شود که یک نماینده مجلس معتقد است مشکل صنعت فرش تحریم نیست و تقلب در این حوزه باعث شده این صنعت با مشکل مواجه شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در ادامه افزوده: اینکه مرکز ملی فرش ایران برای رونق تولید فرش ایرانی ارتباط خوب و سازنده‌ای را با بانک کشاورزی، صنعت و معدن و صندوق کارآفرین گرفته، بسیار ارزشمند است و امیدوارم این روال بلندمدت باشد.  وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست و برای اینکه قدرت خرید آنها بالا برود باید شرایط آن را ایجاد کرد. رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی یک وظیفه ملی است و همه موظفند به خاطر کشورشان در این مسیر حرکت کنند، پس ضرورت دارد دولتمردان بسته‌های تشویقی خوبی را برای بالا بردن انگیزه مردم در نظر بگیرند.

نماینده استان اصفهان در پاسخ به اینکه چگونه فرش ایرانی می‌تواند سهم بیشتری را از بازار جهانی به دست آورد؟ گفت: عده‌ای فقط تحریم‌ها و عدم انتقال ارز به کشور را بهانه می‌کنند، اما معتقدم که در این سال‌ها برخی از تجار ما عملکرد خوبی نداشتند و از طرفی، تقلب‌هایی در تولید فرش ایرانی صورت گرفت که شأن ما را در بازارهای جهانی کاهش داد.

عضو فراکسیون فرش مجلس اظهار داشت: اینکه بازار فرش ایرانی چه در داخل و چه در خارج رونق پیدا کند، نیازمند یک کار فرهنگی گسترده است. از سوی دیگر لازم است که در تولید فرش ایرانی مباحث بهداشتی و استانداردها به خوبی اعمال شود تا دوباره شاهد موفقیت این صنعت باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نقشه خانه‌ها با چند دهه گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده و از این‌رو تولیدکنندگان باید روی به تولید فرش‌هایی بیاورند که با منازل مردم سازگاری داشته باشد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن