قالیبافان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان قرار می گیرند

رییس اداره فرش سازمان صمت خراسان شمالی از تحت پوشش قرار گرفتن قالیبافان این استان از بیمه تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد.

ساناز عباس پور در تشریح این خبر گفت: بخش نامه‌ای در روز دوم مهر ماه سال جاری ارسال شده مبنی بر آنکه متقاضیان قالیباف می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند و طبق تفاهم نامه منعقد شده افراد شاغل به شغل قالی بافی با شرایط سنی ۱۸ سال تمام تا ۵۰ سال می توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حق بیمه پرداختی سهم قالی بافان در سال اول رایگان بوده و توسط دولت پرداخت می شود، افزود: حمایت دولتی مضاعف به مدت پنج سال ادامه دارد. در بیمه اجتماعی کشاورزی و روستایی، تمامی خانواده تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

عباس پور در ارتباط با بیمه قالیبافان تامین اجتماعی گفت: تصور بر این می شود که تامین اجتماعی افراد جدیدی از قالیبافان را تحت پوشش بیمه قرار ندهد.

پیش تر از آن عباس پور رئیس اداره فرش سازمان صمت خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا اضافه کرده بود: ۱۲ هزار قالی باف خراسان شمالی منتظر تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه در تیرماه سال ۹۳ طرح پالایش بیمه تأمین اجتماعی قالی بافان از سوی سازمان تأمین اجتماعی آغاز شد، افزود: در آن زمان تعدادی از افراد که تحت پوشش بیمه قالی بافی بودند اما به صورت واقعی در این عرصه فعال نبودند، از تحت پوشش این بیمه خارج شدند.

به گفته وی با اجرای این طرح ۳۲۰۰ نفر از مردم خراسان شمالی از تحت پوشش بیمه قالی بافی حذف شدند.

عباس پور ادامه داد: از تاریخ مذکور تاکنون سهمیه‌ای برای تحت پوشش قرار گرفتن قالیبافان اعلام نشده است که این افراد بتوانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند. در حال حاضر فقط ۳۲۰۰ نفر از قالی باف های این استان تحت پوشش بیمه هستند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن