بازدید رییس مرکز ملی فرش از بزرگترین مجتمع قالیبافی تبریز

دکتر فرح ناز رافع، رییس مرکز ملی فرش ایران با حضور در شرکت آلتین فرش تبریز (قالیبافی علیپور) از روند بافت یکی از بزرگترین مجتمع قالیبافی بازدید کرد.

علیپور مدیر کارگاه آلتین که چندی پیش فرشی به مساحت ۶۰۰ متر مربع تولید و سال گذشته دکتر حسن روحانی از آن بازدید کرد از دولت یک درخواست بیشتر ندارد، او درخواستش را اینگونه مطرح کرد: تقویت و ایجاد مجتمع‌های قالیبافی در استان سبب خواهد شد تا کیفیت فرش تولیدی بالا رفته و سهم بیشتری در بازارهای جهانی به فرش استان و کشور اختصاص یابد. تنها خواسته ما از دولت نگاه و رسیدگی ویژه به بیمه قالیبافان است.

علیپور با اعلام آمادگی به درخواست رئیس مرکز ملی فرش ایران مبنی بر آموزش داوطبانه و ترویج فرش دستباف به سیلزدگان سیستان و بلوچستان، بیان کرد که زنجیره تولید و فروش فرش دستباف در این استان را به عهده می‌گیرد

رئیس مرکز ملی فرش ایران با تحسین فعالیت این کارگاه تولید فرش، تشکیل باشگاه کارآفرینان و پیشکسوتان فرش دستباف را گام بزرگی در راستای ایجاد تعامل بیشتر با تولیدکنندگان و تکریم و تجلیل از کارآفرینان و پیشکسوتان این عرصه دانست و بر هم افزایی بین تولیدکنندگان به منظور آشنایی و بهره‌مندی اعضاء باشگاه از توان و ظرفیت‌های فنی و تولیدی و زنده نگه داشتن نام و یاد بنیانگذاران و پیشکسوتان عرصه تولید برشمرد.

وی افزود: الگوسازی برای جوانان فعال در عرصه کارآفرینی و کارآفرینان فعال کشور از دیگر اهداف ایجاد این باشگاه است و بیان کردامیدوارم شاهد اثرات مثبت و تاثیرگذار این اقدام در حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان کشور باشیم.

گفتنی است در کارگاه آلتین فرش تبریز ۳۰۰ نفر بطور مستقیم مشغول به کار هستند و در کل ۵۰۰ نفر در زنجیره تولید در این کارگاه و کارگاه‌های بستان آباد مشغول کار و همگی بیمه هستند.

هم اکنون ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی در حوزه فرش مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این صنعت ارتزاق می کنند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن